2023. március 19., vasárnap

Szingapúr - Előkészületek

 Személyes élmények, tapasztalatok, pillanatképek Szingapúrból, ahol fő állásban 2 éves unokámra vigyázok.

*****

Előkészületek

A legrövidebb utazás is a csomagolással kezdődik. (Na, jó, a tervezés, szervezés, repülő-/vonatjegy vásárlás, biztosításkötés stb. után.) Hát még akkor egy hosszú út! Általában az a véleményem, hogy három napra kb. ugyanannyi cucc kell, mint egy hónapra, mert a legtöbb dolgot nem lehet kispórolni a bőröndből, de azért egy fél éves útra mégiscsak másképp kell készülni. Pláne, ha az ember egy ismeretlen országba utazik.

Előzmény: Két évvel ezelőtt, a covid kellős közepén megszületett a kisunokám – Kínában. A fiam becsületére legyen mondva, attól kezdve napi rendszerességgel tartottuk a kapcsolatot élő közvetítéssel a neten át, így, ha virtuálisan is, de ott lehettem minden fontos “első lépésénél”. És Ricsinek is kialakult valamilyen képe rólam. Na, de az mégsem ugyanaz, mint élőben!

Az első két évben a kínai nagyszülők vigyáztak a kicsire, amíg a szülők dolgoztak – részben az irodából, részben home office-ban. Most viszont a kis család átköltözött Szingapúrba, és így én is megismerkedhetek végre az unokámmal! Szóval az úticél Szingapúr!

Persze igyekeztem elolvasni a neten található száraz tényeket és meghallgattam a  lelkes (vagy kevésbé lelkendező) élménybeszámolókat. Megnéztem a térképen is, hogy hol is helyezkedik el ez a parányi, de gazdaságilag annál jelentősebb ország, és megpróbáltam elképzelni, hogy milyen is lehet az éghajlat egy, az Egyenlítő közelében lévő, tengerparti területen.

Abban biztos voltam, hogy a nyári ruháimnak hasznát veszem, de azért bedobtam egy-két vékony nadrágot és blúzt is. Utazni meg úgyis meleg(ebb) ruhában utaztam, így mindjárt megvolt a biztonsági tartalék is.

A ruhánál izgalmasabb volt az egyéb holmik összecsomagolása. A sok megvásárolt magyar mesekönyv közül melyiket érdemes már elvinni, mi az, ami még várhat? Milyen játékokat vigyek? Van-e olyan konyhai eszköz, amit napi rendszerességgel használok, de arrafelé talán nem annyira könnyen beszerezhető? Mivel szeretném tölteni a szabadidőmet – ha lesz? Milyen elektronikai eszközöket szoktam használni? Melyek azok az orvosságok, házi szerek, amikre szükségem lehet? Vigyek magammal könyvet? Ha igen, hányat és melyikeket?

És mi az, amit nem vihetek? Tilos az országba rágógumit bevinni. Maximum 1 liter alkohol megengedett, nem vihető be lőfegyver, kábítószer (na, ezek a tilalmak nem okoztak problémát), de nem volt egyértelmű az élelmiszerek bevitele sem, így végül nem kerültek be a csomagba a megszokott hazai fűszerek.

Végül a kiválogatott és összegyűlt holminak bele kellett férnie – súlyban és térfogatban – egy 25 kg-os böröndbe és egy 7 kg-os kézipoggyászba. Jó kis puzzle volt kitalálni, hogyan is osszam meg a dolgokat, hogy végül minden megtalálja a helyét. A lezárt bőröndöket és a táskámat aztán sorbaállítottam az előszobában, hogy hajnalban már csak fel kelljen kapni.

Unokaöcsém kedves búcsúajándékát csak reggel találtam meg. Persze a cápa nem utazott velem, csak elbúcsúztatott.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése