2023. április 2., vasárnap

Szingapúr - Az első benyomások

Személyes élmények, tapasztalatok, pillanatképek Szingapúrból, ahol főállásban 2 éves unokámra vigyázok.

*****

Az első benyomások

A szingapúri repülőtéren, az érkezési oldal közelében van egy kupolaszerű építmény, amelynek a falai körbe végig növényekkel vannak borítva, és hozzá mindenfelé kis vízesések csordogálnak. Hát persze, hogy itt kezdtük az országnézést!

Ricsi unokám addigra már teljesen elfogadott, így kézen fogva mentünk megcsodálni a látnivalókat, sok-sok másik turistával együtt, akik mind a zöld dzsungelben elhelyezett különböző rajzfilmfigurák és jelenetek között fényképezkedtek. Körbesétáltunk a birodalom aljában, megcsodáltuk az impozáns benyomást, de alapos körülnézésre most persze nem is gondoltunk, inkább gyorsan beterveztük, hogy ide még visszajövünk – csomagok nélkül és kipihenve.

Szingapúr-Changi repülőtér

A repülőtér Szingapúr keleti szélén helyezkedik el, a központi részig, ahol lakunk, kb. fél óra alatt értünk el taxival. Persze tágra nyitott szemekkel néztem a várost, és próbáltam magamba szívni minden érdekességet. Egy darabig egy tengerparti sétány mellett haladtunk, aztán, ahogy beljebb értünk, kezdtek jobban megszaporodni a házak, az út mindkét oldalán.

Szingapurról még biztosan fogok véleményt formálni. Az első élményem viszont kicsit olyan volt, mint amikor a Mona Lisát élőben megláttam. Egészen más, mint elképzeltem. Az csak egy, hogy a képeken mindig süt a nap és ragyogó kék az ég... De felhőkarcolóból sincs ANNYI, amennyit én elképzeltem. Megvannak még a régi koloniális stílusú házak is - méghozzá, amelyeket eddig én láttam, szép állapotban. És ezek között dugják ki a fejüket a toronyházak. Barátságos városka – elsőre ez a jelző jutott eszembe róla. Nincs zsúfoltság az utakon, szellős az elrendezése, sok a zöld az épületek között. Nem éreztem azt nyüzsgést, tömeget, ami a világvárosokat jellemzi (akár pozitív, akár negatív értelemben).  De az is igaz, hogy a repülőtértől a szállodáig még csak egyetlen szegletét ismertem meg.


MCCZ - Kulturális, közösségi és ifjúsági minisztérium

A taxiból kiszállva egyenesen a játszótéri csúszdánál találtam magam, mivel Ricsi az én jelenlétemhez is ragaszkodott – és hát ki tud ellenállni egy ilyen kérésnek! Aztán megebédeltünk egy olaszos pizzériában - és csak ezután tettem be a lábam először a jelenlegi lakásba :-D

Ahonnan aztán hamarosan indultunk is tovább. Daniéknak még mindenféle adminisztrációs ügyeket kellett intézniük, de meglepően gyorsan ment – és a tágas váróteremben játszótér is volt, bár Ricsi inkább az autókat, buszokat nézegette az ablakon keresztül.

Utána meg a Fort Canning parkban sétáltunk egyet. Minden hintára felültünk, és minden érdekes trópusi növényt megcsodáltunk (lehet találgatni, hogy melyik programot ki javasolta :-D  ).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése