2013. március 28., csütörtök

Kína másodszor

Új év, új kalandok.
Pénteken éjszaka indulok ismét Shanghaiba a fiamhoz, aki az előző utazásom óta "végleg", azaz meghatározatlan időre kiköltözött.
Már becsomagoltam a bőröndömet. Meglepődnétek, ha látnátok mi minden van benne. Egy kerek sajt, két rúd szalámi, édességek és húsvéti díszek az ünnepi hangulat fokozásához, húsvéti meglepetés Dani kollégáinak, oregano (a múltkor ezt hiányoltam legjobban a fűszerek közül), két tálca, mindenféle ajándék, amit - gondolom, érthető okokból - nem részletezek jobban...
Na jó, van benne némi ruhanemű is. Mivel nem tudom kiszámítani, milyen idő is lesz, ezért igyekeztem úgy válogatni, hogy szükség esetén minél többet tudjak egymásra rétegezni - viszont legyen olyan is, ami nagy melegben is jó szolgálatot tesz. Majd az idő eldönti, jól gondolkodtam-e.
A hétvége a tervezgetésé volt. Átnéztem a folyamatosan gyűjtögetett ötleteket, látványosságokat, s közben természetesen egy csomó újabb érdekességre is bukkantam.
A múltkori utam tapasztalatai alapján kis térképeket nyomtattam magamnak, amelyen látszik, hogy az aktuális metró melyik kijáratán kell kimennem (van amelyiknek 8-10 kijárata is van, amelyek egész távoli helyeken hoznak felszínre!) egy adott helyszín eléréséhez, s persze a környék utcái is látszanak, angol és kínai nevükkel együtt. Ha szerencsém van, az utcatáblákon is szerepel az angol elnevezés. Ha nem, akkor még inkább szükség van a térképecskéimre.
A részletes Shanghai térkép böngészés közben, már egész jól visszajöttek a múltkori élményeim és ismereteim. Kezdem egyre jobban beleélni magam az utazásba :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése