2012. január 17., kedd

Fokhagymás csirke kínai módra

Már akkor elhatároztam, hogy kikacsintok egy kicsit a kínai konyhára, amikor még Shanghaiban voltam. Mint a korábbi blogbejegyzésekből kiderült, ebből végül odakint nem lett semmi. Viszont az alap ízesítőket, szójaszószt, szezámmag olajat, rizsbort, kukoricakeményítőt és az 5. ízként emlegetett umamit beszereztem, s mivel egyiket sem bontottam meg, így könnyűszerrel haza is repítettem őket.
És itthon végre sikeresen megalkottam az első kínai ebédemet.
A dolog érdekessége, hogy Dani előző este kért részletes útmutatást rizsből, csirkemellből és zöldségfélékből álló wok-étel elkészítése tárgyában, mivel ő is főzésre adta a fejét. Ő vacsorát főzött, én ebédet, így, a 7 órás időeltolódás miatt gyakorlatilag szimultán tevékenykedtünk a konyhában a Föld-golyó két igencsak távoli pontján.
Nekem, sajnos, wokom még nincs - de sürgősen be fogok szerezni egyet. Teljesen beleszerettem! Addig is egy serpenyőben állítottam össze a fokhagymás csirke fantázianévre hallgató finomságot. Jó nagy adag lett, úgyhogy lefagyasztottam belőle későbbi felhasználásra is.
Olyan finomra sikerült, hogy bűntudatom lenne, ha nem osztanám meg veletek a receptet:


Fokhagymás csirke
Hozzávalók
4 filézett csirkemell (kb. fél kg)
1 tojásfehérje
1 ek kukoricakeményítő
1 ek száraz fehérbor vagy sherry
4 zöldhagyma, rézsútosan nagyon vékonyra szeletelve
1 kk gyömbérgyökér, apróra vágva
3 kk friss fokhagyma, apróra vágva (kb.6 db közepes gerezd)
2 ek étolaj
Szósz
1 kk csípős paprikakrém
2 kk cukor
1 kk kukoricakeményítő
2 kk rizsbor
1 ek víz
2 ek száraz fehérbor vagy sherry
2 ek szójaszósz
Elkészítés
Tegyük a csirkemellet fagyasztóba annyi időre, hogy kemény legyen, de ne teljesen fagyott (1-2 óra). Vágjuk vékony falatkákra.
Egy kis tálban verjük fel egy kissé a tojásfehérjét, keverjük be a keményítőt és a bort, és addig keverjük, míg a keményítő feloldódik. Tegyük hozzá a csirkét, és keverjük jól össze, hogy minden darabra jusson a tojásos keverékből. Szobahőmérsékleten hagyjuk 30 percig állni.
Közben keverjük össze jó alaposan a szósz összetevőit.
Forrósítsuk fel a wokot vagy egy serpenyőt, tegyük bele az olajat, és egy lapos kanállal folyamatosan forgatva süssük a csirkét addig, amíg már sehol nem rózsaszín. Vegyük ki a csirkét a wokból, lyukacsos szedőkanállal.
Dobjuk a wokba a hagymát, gyömbért és fokhagymát, és forgatva süssük kb.30 másodpercig, amíg a gyömbér és a fokhagyma illatozni kezd, de még nem barnul. Tegyük vissza a csirkét a wokba, keverjük meg ismét a szószt, és öntsük a wokba.
Folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg a keverék egyenletesen eloszlik, forró és enyhén besűrűsödik. Vegyük le a tűzről, öntözzük meg 1 kk sötét szezamolajjal.
Rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése