Irány az M0-áson Ferihegyre. A becsekkolásnál
gyönyörű repülőjegyeket kaptunk! Most először találkoztam olyannal, hogy a
nyomtatott jegyeken a légitársaság országára jellemző ábrázolások jelennek meg.
Dizájnos beszállókártyák a Finnair-nél |
És milyen finom áfonyalevet osztogatnak a
repülőgépen! A Budapest - Helsinki járaton mást nem is kaptunk, a Helsinki –
Shanghai vonalon viszont annál inkább kitettek magukért. Főleg, ami az alkoholt
illeti. Nem csak a normál italosztásnál kínálták a bort (és adták számolatlanul
a fél decis konyakot annak, aki kérte), de menet közben is még többször
körbejártak, borosüveggel a kezükben, hogy újratöltsenek azoknak, akik nagyon
szomjaznak. Finn útitársunk egy óra alatt három konyakot és négy pohár bort
ivott, aztán – mivel szűken voltunk – elvonult a gép végébe aludni. Sógorom is
talált három üres széket egymás mellett, úgyhogy ő is áttelepedett, így én is
kényelembe tudtam helyezkedni a felszabadult üléseken.
Az interkontinentális repülés olyan, mint az
éjszakai állatok háza az állatkertben; mesterségesen alakítják a napszakokat és
a fényviszonyokat. Miután az etetésnek vége, lekapcsolják a lámpákat az
utastérben, hogy mindenki nyugovóra térjen, érkezés előtt másfél órával pedig
derengő, majd erősebb fényt teremtenek, hogy szépen magunkhoz térjünk, és úgy
érezzük, reggel van, kialudtuk magunkat. Ha a sivatagi rókáknál bevált, miért
ne válna be az embereknél is?
Reggel megérkezni Shanghaiba újdonság volt
számomra. Az orosz légitársaság gépe éjfél körül érkezik. A beléptetési pontnál
hosszan kígyózik a bevándorlók sora. Metró sem jár már olyankor, a
taxiállomáson 1-1,5 óra, mire sorra kerül az ember, pedig egymást érik a taxik,
és szépen halad a sor. Az éjszakai városban autózunk hazafelé – viszont
megérkezve egyből lehet menni aludni.
Most reggel 7-kor érkeztünk, az első gépek
egyikével. Sorban állás alig, a bőröndök már így is ott keringtek a
futószalagon, mire odaértünk. Taxi helyett a Maglev-vel utaztunk. Ez a helyi
gyorsvasút, a reptérről a városba. Reggelente „csak” 300 km/óra sebességgel
halad, napközben 400 fölé is felgyorsítják. Kb. 8 perc alatt teszi meg az utat,
ami a normál metróval úgy egy óra. És persze az az élvezet is megvan benne,
hogy utána elmondhatja az ember, hogy már ilyennel is utazott. A végállomáson
aztán taxira váltottunk, és abból csodáltuk a reggeli zsúfolt forgalmat. Kilenc
előtt csak az keljen útra, akinek muszáj. A turista inkább igyekezzen elkerülni
ezt az időszakot.
301 km/óra - ezt már muszáj dokumentálni!
Meglepően tömöttek voltak a kerékpár utak is.
Kiderült, hogy nem csak a reggeli csúcsforgalom miatt. Pár hete a városvezetés
komoly erőfeszítéseket tesz a kerékpárosok és mopedesed megnevelésére, és a
lámpás kereszteződésekben egyenruhás emberek igyekeznek betartatni a piros
lámpa tiltó hatályát – több-kevesebb sikerrel. Szinte minden lámpánál láttunk
vitatkozó, vagy az utasításoknak fittyet hányó biciklistákat. Hát igen, Róma
sem egy nap alatt épült fel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése